ماهی برای حرام کردن حرص و طمع

ماه محرم تو ایران همه رو یاد امام حسین میندازه و امام حسین هم نماد ایستادگی برای حفظ آزادیست… اما واقعا ماه محرم برای چیست؟

در زمان گذشته که جنگ جزوی از اتفاقات روزمره افراد بوده، این ماه رو به عنوان یک ماه برای استراحت، تجارت و … قراردادن که توی اون جنگیدن حرام اعلام شد و کسی در این ماه نمیجنگید.این ماه زمانی بود برای به خود رسیدن و امور زندگی.

اما این روزها برای ما ایرانی ها ماه محرم چطور میگذره؟ روزها رو به بحث و جدل، تلاش برای ارضا حس خودخواهی مون و … میگذرونیم و شب رو به خیمه های امام حسین میریم و اشک میریزیم.

اما اگر واقعا قراره از درس زندگی امام حسین به عنوان نماد آزادی در اسلام چیزی یادبگیریم، شاید برای همین یک ماه هم که شده، بتونیم خودخواهی رو حرام اعلام کنیم و کمی به دیگر اعضای جامعه هم فکر کنیم.

نمیخوام به مشکلات فعلی کشور مثل احتکار، خریدهای بیوقفه برخی افراد از ترس تموم شدن مواد غذایی که منجر به قحطی میشه، و … حرف بزنم، فقط می خوام بگم، ماه محرم رو ماه تحریم خودخواهی و ترویج انسانیت قرار بدیم…

ماه محرم شروع شده…

ارادتمند، مازیار شاهسون پور

نویسنده نوشته: مازیار شاهسون

من مازیار هستم، نه میتونم بگم مهندسم، نه میتونم بگم نویسندم و نه هیچ خصیصه دیگه ای که برای معرفی خودمون معمولا به کار می بریم، من سعی میکنم از مهارتهایی که به دست میارم، برای انجام کارهایی که به نظرم خارق العاده و مفید هستن استفاده کنم، حتی اگر خیلی کوچیک باشن... ارادتمند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *