چطور خودمون رو ترم بالایی جا بزنیم

این مطلب رو سال 89 نوشتم و الزاما برخی دیدگاه های اون زمانم دیدگاه های این زمانم نیست 🙂

 

یکی از بزرگترین معضلات دانشجویان ورودی جدید و ترم یکی ( ترمک ) ، اینه که نمی خوان کسی بفهمه اونا ترم پایینی و سوسول بچه هستند ، اما یک سری رفتار های آنان دقیق وسط خال زده و اونا رو لو می ده ، ما به چند راه کار برای اصلاح رفتار این افراد اشاره می کنیم ، باشد که کمتر احساس کمبود کنند ….

برای پسرای گل گلابی عزیز :

1 – سوسول نباشید : کلا نمی دونم چه حکمتیه که بعضی پسرا ( تعداد محدودی ) وقتی میان عده ای خانم قرار می گیرند ، حس قهرمانیشان گل می کند و دست به کارهای عجیب و غریبی می زنند و کلا انرژیشان زیاد می شود ( در مطالب خیلی قبل اشاره کردم که این حس شبیه قانون جنگل میمونه که برای تصاحب ماده ، باید حتما در یک جنگ پیروز بشی و …. ) . اما این رفتار در کمتر از کسری از ثانیه لو می دهد که شما جزو ترم کوچولویی هایی هستید که تازه از پای نیمکت بلند شده اند  ….

2 – سر کلاس درس ، منتظر خوردن زنگ نباشید و وقتی استاد درس دادن را تمام کرد ، مانند …. به سمت در کلاس حمله ورنشوید .

3 – اگر ناگهان در حین درس گوش کردن !!! ( همه دانشجو ها سر کلاس محو درس می شن آخه ) ، حس نا خوشایندی برایتان مزاحمت ایجاد کرد که مجبور به رفتن به دستشویی شدید ، از واژه های آقا – خانم اجازه استفاده نکنید . یک دانشجوی ترم بالایی در چنین مواقعی سرش را مثل … می اندازد پایین و از کلاس خارج می شود .

4 – بر عکس تصور خیلی ها ، در بحث های سیاسی شرکت نکنید : خیلی از ترم یکی ها همین که دانشگاه قبول می شوند ، احساس می کنند که یک پا تحلیل گر سیاسی شده اند و از آنجا که اطلاعات بسیاری در این زمینه ها دارند ، زمینه تابلو شدن خود را فراهم می کنند و فقط عده ی کمی ( مثل چرند نویس این وبلاگ ) هستند که این سوتی ها را به رویشان نمی آورند !!!!

6 – هر جا که می نشینید و پا می شوید از کلاس های دانشگاه  یا سختی درس ها و … تعریف نکرده و پرینت انتخاب واحدتان را مثل کارت شناسایی با خود حمل نکنید.

5 – یاد بگیرید که اینجا دانشگاه است و با دبیرستان فرق دارد ، یعنی اذیت کردن و تیکه انداختن به استاد محترم ، حکم پاس نشدن درس و مشروطی دارد ، پس فرهنگ اصیل پاچه خواری را یاد بگیرید .

اما برای بانوان عزیز ترم یکی :

از آن جا که خانم ها از بدو تولد مخفی کاری را یاد می گیرند ، نیازی به راه کار و … ندارند . اما فقط یک نکته هست و آن هم این است که :

آقا وارد شدن به دانشگاه به معنای وارد شدن به سواحل آنتالیا نیست، نیازی نیست یه شبه اونقدر تغییر کنید…

( توضیح : این امر را به خانم ها تذکر دادیم ، چرا که برای آقایان محترم کاربردی ندارد و آن ها به محظ قبول شدن ، کلا ظاهرشان تغییر می کند !! )

____________________________________________________________________________________

پاییین نویس :

هرگونه فحش ، توهین و نفرین به نویسنده این مطلب مجاز می باشد.

نویسنده نوشته: مازیار شاهسون

من مازیار هستم، نه میتونم بگم مهندسم، نه میتونم بگم نویسندم و نه هیچ خصیصه دیگه ای که برای معرفی خودمون معمولا به کار می بریم، من سعی میکنم از مهارتهایی که به دست میارم، برای انجام کارهایی که به نظرم خارق العاده و مفید هستن استفاده کنم، حتی اگر خیلی کوچیک باشن... ارادتمند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *